Ismael Monzon - Digital Product Manager

Senior Web Manager expert in improving results of digital products with high amounts of traffic thanks to data analysis

In my 15+ years of professional experience, I have worked on several B2C and B2B international digital products, which have a few million monthly users.

During this time, I have led teams of diverse profiles and sizes, with whom I have developed strategies to increase traffic, enhance the user experience, and optimise conversions.

I was also able to overcome different challenges such as:

  • defining the measurement ecosystem in a full and simultaneous renovation of several digital products
  • adding different UX Research techniques to the daily work flow of the team
  • internationalising the current digital product to 15+ new markets in Asia and America
  • managing a complex coding refactoring process reducing the issues and increasing the sales of the platform by over 10% in relation to the previous year
  • evolving a campaign management tool to be able to send automatic communication through different channels such as email, app notifications or SMS
  • developing an experimentation and AB testing culture (with 100+ tests launched)

Currently I am focused on improving traffic acquisition and conversion of the web of one of the major airlines of Spain. I have also a side project called Formatio.digital, a courses marketplace for digital professionals.

If I can help you with your project or if you are interested in telling me any idea, do not hesitate to write me through the contact form.

Senior Web Manager experto en mejorar los resultados de productos digitales de gran tráfico gracias al análisis de datos

Con más de 15+ años de experiencia profesional, he trabajado en varios productos digitales internacionales B2C y B2B con varios millones de sesiones mensuales.

Durante este tiempo, he liderado equipos de diversos perfiles y tamaños con los que he desarrollado estrategias para aumentar el tráfico, mejorar la experiencia del usuario y optimizar las conversiones.

También he podido superar distintos retos como:

  • definir el ecosistema de medición en una renovación completa y simultánea de varios productos digitales
  • incorporar distintas técnicas de UX Research al flujo de trabajo del resto del equipo
  • desarrollar el producto existente para lanzar +15 nuevos mercados en América y Asia
  • gestionar un complejo proceso de refactorización incrementando las ventas de la plataforma +10% respecto al año anterior
  • evolucionar una herramienta de gestión de campañas hasta poder realizar comunicaciones automatizadas a través de múltiples canales como email, notificaciones app o SMS
  • desarrollar una cultura de experimentación y AB testing (con +100 test lanzados)

Últimamente estoy enfocado en mejorar la adquisición de tráfico y la conversión de las web de Air Europa. También tengo un side project bautizado Bootcamp City, un buscador de bootcamps.

Si te puedo ayudar con tu proyecto o estas interesado comentarme alguna idea, no dudes en escribirme a través del formulario de contacto.